Thursday, May 17, 2012

HAPPY TEACHERS DAY


SELAMAT PAGI SUME.SEMPENA HARI YANG BERSEJARAH NI AKU NAK UCAPKAN SELAMAT HARI IBU DAN SELAMAT HARI GURU. (walaupon da lambat kan..xcecah la!) KEPADA MEREKA YANG TELAH BERTUNGKUS LUMUS MENGAJAR DAN MEMBERI ILMU KEPADA ANAK2 MURIDNYA,SYABAS KEPADA ANDA. HARI NI, AKU NAK CITE SIKIT2 LA PASAL CIKGU2 YANG AKU RASE MEMBERI IMPAK BESAR DALAM PEMBENTUKKAN PERSONALITI DIRI AKU SKANG. (MINTA MAAF LA KALAU KURANG COZ INGATAN AKU XBAPE NAK KUAT.SEBAB TU CAKAP SIKIT2 JE..HEHE J
1ST- CIKGU SEKOLAH TADIKA (TABIKA KEMAS, KULAI JOHOR)
Beliau adalah orang pertama yg aku panggil cikgu. Tapi yang sedihnya aku xengat ape name die..siyes xengat..tapi yang bestnye die slalu backup aku mase aku kene buli dulu. Ade skali tu dak2 kelas buli aku terok gile (**dulu rase trok la..skang bile pikir2 blik mcm comel2 jek..hehe) mase tu beg sekolah dijadikan bola untuk dowang men campak2,kerusi aku dowang tarik, pensel aku dowang wat men2, aku nak jalan pon dowang haling..mase tu seedy sangat smpai aku cakap aku nak balik..cikgu xbg tapi aku balik senyap-senyap.balik jalan kaki plak tu..sampai uma je tengok bapak (arwah atok) tengah kopek buah pulasan..aku pon twos la dok kat depan bapak dengan baju kotor, kain koyak..bapak xmarah dowang, tapi marah aku sebab aku balik jalan kaki..huu..ye la, sekolah xmacam jauh plak kan..yang amazingnye aku ingat jalan nak balik uma tu..kalau skang ni tanye aku jalan nak balik uma tu emang aku xtau la..huhu..
Ade 1 hari tu cikgu suruh kitorang pakai baju cantik2 tapi aku xdengar yang die cakap hari jumaat.aku twos la pakai sok harinye..pakai dress kembang putih dengan rmabut tocang 2.hikhik..lawak gile..datang2 sekolah je tengok sume pakai baju sukan..haa amek kau..bersukan ngan dress kembang tu..adess#Q*%^..
2nd- CIKGU SEKOLAH RENDAH (SEK REN KEBANGSAAN BAKAR BATU)
MS.ER- Beliau ni cikgu kelas aku mase aku darjah 1. Emang sangat xle lupe kan die sebab die paling susah nak sebut nama aku yang ade huruf R..pastu bile die bercakap plak ade air liur kat hujung bibir die. Yang paling aku xley lupe, aku berlari nak masok kelas lepas bunyi loceng abis rehat, pastu ade budak laki tolak aku dari belakang yang membuat aku tersungkur (budak tu budak kelas aku jugak). Aku pon cengeng mase tu twos nanges masok kelas. Then cikgu panggil aku g depan kelas marah aku sebab aku nanges. Pastu die cakap kenapa lari. Aku lagi la takot sebab 1st time kene marah ngan cikgu kan. Makin kuat aku nanges..then tetibe *pang!!! Melekat tapak tangan die kat pipi aku. Peh..lepas tu aku twos xnanges ag kat sek..tp geram jgk pikir2 balik..aku victim kot, kenapa aku plak kene lempang..arghh..
Mrs. Yeo A Ti- Beliau adalah cikgu bahasa Inggeris aku. Emang best la die ajar. Sebab die la aku bley speaking skang ni (konon je la..hihi) die ni da tua. Bayangkan ea, kitorang mase tu umo 12 taon, die da 56 taon..tapi badan xmcm anak dara plak kan. Die suke pakai baju kebaya wapaupon doe orang cina. Emang cantik n nampak muda. Antara yang die ajar ialah
(      He,she,it and one = is      We,they,you and many = are      )
3rd- CIKGU SEKOLAH MENENGAH (SMA BANDAR TENGGARA)
CIKGU LATIFAH- Beliau adalah antara cikgu yang paling banyak bersabar dengan aku.die adalah cikgu kelas merangkap warden aspuri (singkatan asarma puteri). Phrase yang aku engat die bagi special untuk aku ialah
‘awak ni,dalam ramai2, awak seorang yang suke amik jalan yang xpernah orang amik.kat depan awak ada 2 lorong jalan.satu jalan yang orang biasa jalan.satu lagi lorong bersemak yang orang xpernah lalu. Awak perlukan sabit untuk cantas lalang2 dan rumput2.tapi awak selalu amik jalan yang orang xpernah lalu.walaupun jalan belok2, banyak halangan tapi akhirnya saya percaya awak akan jumpa penghujung jalan yang betul.saya cakap macam ni sebab awak capai tahap dimana awak boleh faham yang tersirat tanpa cakap yang tersurat.tapi ingat cabang jalan tu banyak,ambil yang betol.’
Oleh kerana cikgu sekolah aku xramai,aku boleh la listkan sume..nak cite panjang2 pon takot bosan nak bace nanti kan..so kepada CIKGU KHUZAIMAH,CIKGU ROSLAH,CIKGU RUJIYATI,USTAZ ZAINAL,USTAZ YUSOF YG HENSEM,TEACHER MALA, dan semua la cikgu2 SMABT yang prnah mengajar saya, saya ucapkan SELAMAT HARI GURU.. doakan perjalanan hidup saya selamat ye cikgu.walaupun cikgu banyak marah saya sebab saya nakal, slalu xbuat keje sekolah, selalu dalam pemerhatian..tapi saya tetap saying cikgu sume…

No comments:

Post a Comment